Veel gestelde vragen


Wanneer is er sprake van "hamsteren"?
Voor normaal gebruik hebben we voldoende voorraad, en ook onze leveranciers hebben normale voorraden. Voor "hamsteren" is dus geen aanleiding.
We verkopen al bijna 10 jaar batterijen, dus weten heel goed wat een normale bestelling is, en wat niet. En waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel. Als vuistregel kun je aanhouden dat de voorgestelde aantallen die je op de productpagina's ziet als normaal beschouwd worden. Wil je meer bestellen of twijfel je? Neem dan even contact op, dan kijken we wat we kunnen doen.
Mocht je je naar ons idee toch schuldig maken aan "hamsteren" dan annuleren we je bestelling zonder bericht, en storten het aankoopbedrag terug op je rekening.

Moet ik thuisblijven om mijn batterijen te ontvangen?
Nee. Alle normale bestellingen verzenden wij per PostNL brievenbuspost. Je hoeft dus niet thuis te blijven, of je bestelling op werk te laten afleveren. Bij grotere aantallen die wel via pakketpost gaan laten we dit vooraf weten.
Grotere aantallen AA, AAA, hoortoestelbatterijen en 9V batterijen verzenden we zonder bericht vooraf via de pakketpost.

Waarom hebben jullie de batterij die ik zoek niet?
Neem even contact met ons op. We kunnen bijna elk type batterij leveren, maar hebben ze niet altijd op voorraad.

Wat is de levertijd?
We versturen je bestelling uiterlijk binnen 3 werkdagen na je betaling. Meestal wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden en geregeld heb je hem de volgende dag al in huis. Zie ook onze reviews voor de ervaring van andere klanten en de voorwaarden voor de exacte regels.

Waarom staat er een ander typenummer dan ik besteld heb op mijn batterij?
Fabrikanten van batterijen hanteren veelal eigen typenummers voor gelijksoortige batterijen. Duracell nummers beginnen altijd met een D, en Varta nummers altijd met een V. Zo heeft elke batterijenfabrikant zijn eigen systeem. We garanderen dat de batterij die je ontvangt uitwisselbaar is met het nummer dat je besteld hebt.

Hoe lang zijn mijn batterijen houdbaar?
Vanwege de snelle doorlooptijd is het niet te doen de houdbaarheidsdatum op de site bij te houden. We garanderen dat alle batterijen minimaal een jaar houdbaar zijn (meestal veel meer). Mocht je precies willen weten tot wanneer je batterijen houdbaar zijn, neem dan even contact op, dan kunnen we je het exact vertellen.

Wat houdt het huismerk in?
Huismerk batterijen zijn batterijen van de wat onbekendere merken. Afhankelijk van het aanbod kan het geleverde merk wisselen. Het huismerk is een stuk goedkoper dan de A-merken, daar staat tegenover dat de batterijen iets korter meegaan. Waar mogelijk vermelden we de capaciteit van zowel het huismerk als de A-merken. De capaciteit is een graadmeter voor hoe lang een batterij meegaat.
Met een huismerk batterij ben je uiteindelijk stukken voordeliger uit, alleen moet je de batterij iets vaker wisselen. Omdat huismerk knoopcellen veelal alkaline batterijen zijn, adviseren we voor horloges altijd een merkbatterij te kiezen.

Wat is het verschil tussen alkaline en zilver-oxide?
Zilver-oxide batterijen gaan kort gezegd veel langer mee dan alkaline batterijen. Ze lopen minder snel leeg, zijn langer houdbaar, lekken minder snel, en raken minder snel "uitgeput". Daar staat uiteraard een hogere prijs tegenover. Alkaline batterijen zijn daarom minder geschikt voor horloges en andere toepassingen waarbij een batterij een lange tijd in het apparaat blijft zitten (afstandsbedieningen etc). Voor kinderspeelgoed en andere zaken waar de batterijen sowieso in een vrij kort tijdsbestek worden opgebruikt is Alkaline een prima en voordelige keuze.

Wat is het verschil tussen alkaline en zink-kool?
Zink-kool batterijen zijn een stuk goedkoper dan alkaline batterijen. Aan de andere kant gaan alkalinebatterijen meestal 4x langer mee.

Verkopen jullie de hoorbatterijentester ook los?
Ja, maar niet op deze site. De hoorbatterijtesters vind je hier.

Leveren jullie ook in Belgie?
Nee, wij leveren uitsluitend in Nederland.

Kan ik op een andere manier betalen dan met iDeal of Paypal?
Nee, we accepteren uitsluitend iDeal- en Paypalbetalingen, omdat deze goed automatisch verwerkt kunnen worden, wat de kosten laag houdt.

Kan ik een factuur krijgen van mijn bestelling?
Ja. Direct na je bestelling verzenden we een e-mail met daarin een (BTW)factuur als bijlage.

Wat moet ik met mijn lege batterijen doen?
Het is belangrijk dat je batterijen niet bij het reguliere afval gooit, maar afgeeft bij een Stibat inzamelpunt. Dat kan vaak bij een Albert Heijn, Hema, Action etc. Een inleverpunt in de buurt vind je hier. Meer info over lege batterijen vind je op legebatterijen.nl.
Batterijtjes.nl zamelt ook batterijen in, dat zijn wij verplicht als leverancier. Wij doen dit zoals elk inzamelpunt kosteloos, echter ben je wel zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten. Ons adres vind je hier.

Ik heb een fout op de site gezien. Wat nu?
We vinden het fijn als je dat even meldt via onze contactpagina.

Waarom werkt iDeal niet?
Er zijn geregeld kleine en grote storingen bij iDeal. Hieronder zie je een actueel overzicht van de verschillende banken. Heeft je bank een storing? Probeer het dan later nogmaals, of betaal via PayPal/Creditcard.


Alles over klachten, garantie, retouren vind je op de pagina voorwaarden.

Batterijtjes.nl garanties:

Aanbieding altijd gratis verzonden!

home vragen reviews zakelijk contact